مجله مکیاج

مراقبت و سلامتی

روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

lazy روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

نکات ریز زیبایی هنگام حمام کردن

کاری‌هایی که باید در حمام انجام دهید

پیش از لباس پوشیدن مطمئن شوید که موهای سالم، پوستی درخشان و ناخن‌های فوق‌العاده زیبا دارید!

رازهای دوش گرفتن

به طور حتم، یک دوش گرفتن معمولی برای پاک‌ کردن بدن از آلودگی‌ها و موهای بدن است( البته اگر زمان کافی داشته باشید)، اما اگر دوش‌ گرفتن شما محدود به شامپو زدن و تمیز‌کردن موهاست، خیلی از چیزها را فراموش کرده‌اید.

برای اینکه دوش گرفتن‌های هر روز و معمولی شما به کاری خوشایند بدل شود، این ریزه‌کاری‌ها را انجام بدهید که البته خیلی هم وقت‌گیر نیستند.

کلید: دکتر جاشوا زیچنر، رئیس مرکز بهداشت و تحقیقات پوست در مونت سینای معتقد است: ″حتما درباره ترتیب کارهای داخل حمام فکر کنید، اگر با تکنیک عمل کنید، سرعت عمل بیشتری خواهید داشت.″ با فکر کردن درباره کارهایی که لازم است انجام دهید، حمامی دلچسب را تجربه کنید که تا به حال نداشته‌اید.


  1. برس خشک

پاک کردن لایه خارجی پوست بسیار مهم است و البته فقط ۱۲۰ثانیه وقت لازم دارد. برس کشیدن روی بدن خشک، گردش خون را تسریع کرده و جریان مایع لنفاوی را بهبود می‌بخشد، سمومی که سلول‌ها را احاطه کرده‌اند را دفع می‌کند سپس پوست خشک و مرده را از سطح سلول‌ها می‌زداید و پوستی زنده و درخشنده هویدا می‌شود که فرصت نفس کشیدن می‌یابد.

سیسیلیا ونگ مدیر مرکز مراقبت‌های پوستی در نیویورک می‌گوید: ″یکی از فوق‌العاده‌ترین روش‌ها برای تحریک سلول‌های بدن است.″

زمان استفاده: پیش از اینکه به حمام بروید یک برس با موهای زبر و طبیعی را انتخاب کنید و از پاها شروع کنید تا سمت قفسه سینه بالا بیایید و این عمل را بین ۳تا ۵دقیقه تکرار کنید.


  1. آب‌رسانی به موها

برای داشتن موهایی براق‌تر و ابریشمی‌تر ، یک یا دوبار در هفته، نرم‌کننده معمولی خود رابا نرم‌کننده قوی‌تر جایگزین کنید. جیمی آن، مدیر مرکز زیبایی NYC’s معتقد است: ″ آب گرم با بخار فراوان، کاندیشنر را در عمق تارهای موی شما فرو می‌برد.″ نیازی به محصولات خیلی خاص و فانتزی نیست. جیمی اضافه می‌کند:

شما می‌توانید از سرم‌های حاوی روغن استفاده کنید و یا فقط از روغن زیتون موجود در آشپزخانه خودتان استفاده کنید.

زمان استفاده: اگر موهایتان را شامپو زده‌اید، بلافاصله بعد از آبکشی موها، کاندیشنر و یا روغن را روی سرتان بمالید و اجازه دهید که موهای شما را نرم کند و شما در این فاصله بقیه بدنتان را بشورید.

روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

اگر فرصت مالیدن روغن روی موها را بعد از شامپو زدن ندارید، پیش از اینکه وارد حمام شوید روغن را روی موها بمالید و قبل از خارج شدن آن را آبکشی کنید تا مدت اثر بخشی آن طولانی شود.


  1. ماسک سریع صورت

لزومی ندارد ۳۰دقیقه برای ماسک صورت وقت تلف کنید. بعضی از ماسک‌ها فقط ۱۰دقیقه زمان برای اثر بخشی لازم دارند، ماسک باید در ردیف اولین کارهای شما باشد و فقط چند ثانیه زمان لازم است تا آن را بر روی صورتتان بگذارید.

به اعتقاد ونگ: ″ گذاشتن ماسک پیش از دوش گرفتن واقعا فوق‌العاده است، چون بخار، منافذ پوست را باز می‌کند و تمامی مواد مغذی و ویتامین‌ها به راحتی جذب پوست شما می‌شود.″

ماسک‌های ژله‌ای که حالت کرمی دارند برای استفاده در حمام مناسب‌تر هستند؛ آنها نرم و لطیف هستند اما از روی پوست مرطوب سر نمی‌خورد.

اگر خودتان می‌خواهید در خانه این ماسک را بگذارید، از خاصیت آب‌رسانی مواد ارگانیک مانند عسل بهره ببرید. شما میتوانید  دانه چیا را به ماسک‌های خود اضافه کنید تا لایه‌برداری ملایمی هم انجام داده باشید.

اگر میخواهید روش درست لایه برداری پوست را بدانید به مطلب لایه برداری صحیح پوست مراجعه کنید

زمان استفاده: بعد از اینکه صورت خود را کاملا تمیز کردید، ماسک را کاملا روی صورت بگذارید و تا قبل از آبکشی کل بدن، اجازه دهید روی صورتتان بماند.


  1. شستشوی پوست

دکتر زینچر معتقد است: ″یکی از بزرگترین اشتباهات افراد تمیز کردن پوست‌های خشک با پاک‌کننده‌های صابونی است.″ به جای استفاده از آن‌ها، برای داشتن پوستی نرم و لطیف، صابون‌های خشک کننده را با شامپو بدن یا روغن شستشو عوض کنید و به جای کرم‌های سنتی اصلاح، از روغن اصلاح، برای از بین بردن موهای بدن استفاده کنید.

شستن بدن با این محصولاتِ کاملا مفید، پوستی بشاش و درخشان برایتان به ارمغان می‌آورد.

  1. یک دقیقه وقت هم برای مانیکو پدیکور

بعد از استفاده از نرم‌کننده مو دست‌های شما حالت لغزنده‌ای پیدا می‌کند؟ آنها را آب نکشید. دکتر آن پیشنهاد می‌کند که: آن را روی پاشنه پاها بمالید، تا لطیف شوند و حتی بعد از مالیدن آن با استفاده از برس ناخن می‌توانید زیر ناخن‌ها را هم تمیز کنید.

زمان استفاده: بعد از استفاده از نرم‌کننده، اگر پاهای شما به توجه بیشتری نیاز دارد، از لیف‌هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید. لیف را به پاشنه پاها بکشید تا کف پاهای نرمی داشته باشید.


  1. کل بدن

برای اینکه مطمئن شوید که درخشندگی و جلای پوست شما تا ساعت‌ها بعد از حمام حفظ خواهد شد، بدن خود را خوب خشک کرده و سپس کل بدنتان را با لوسیونی ملایم ماساژ دهید.

دکتر زچنر می‌گوید: “بلافاصله بعد از حمام که پوست شما لطیف و نرم شده و قدرت جذب بالایی دارد، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.”

وی خاطرنشان می‌کند که ماساژ بدن با کرم‌های حاوی گلیسیرین و اسید هیالورونیک که مرطوب کننده‌اند، باعث می‌شود که آب سطح پوست حفظ شده و قدرت جذب آن را بالا می‌برند.

زمان استفاده: استفاده از لوسیون گاهی کار عذاب‌آوری می‌شود اما اگر بعد از حمام از آن استفاده کنید خیلی هم خوشایند است. دکتر زینچر معتقد است: ” ۳تا۵دقیقه بعد از دوش گرفتن از لوسیون استفاده کنید.” چون باعث می‌شود که رطوبت بدنتان حفظ ‌شود.


چهار مزیت دوش آب سرد برای سلامتی

مزایای دوش آب سرد

مطمئنا، از شنیدن جمله‌ی یک دوش آب سرد بگیر، مو به تن شما سیخ خواهد شد، اما همین دوش آب سرد که ممکن است به نظرتان نا خوشایند و وحشتناک بیاید، صبح روز بعد سلامت جسمی شما را بهبود خواهد بخشید و باعث افزایش تندرستی تان خواهد شد.

دوش آب سرد، برای دلاوران و جنگ آوران عصر باستان، یک سلاح پر قدرت به شمار می آمد که بر قدرت آن ها می افزود و باعث افزایش هوشیاری این جنگاوران می شد. همان طور که جیمز باند در فیلم هایش به این نکته اشاره کرده و می گوید با یک دوش آب سرد، سر حال تر می شود.

مزایای فیزیکی و روانی دوش آب سرد بی حد و حصر است. در واقع مزایای دوش آب سرد، مزایای کوتاه مدتی نیستند که برای یک یا دو روز در بدن باقی بمانند بلکه این دوش باعث افزایش استقامت و قدرت بدنی فرد در طولانی مدت می شود و لذا مزایای بلند مدتی را به همراه خواهد داشت. از جمله فواید دوش آب سرد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. دوش آب سرد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

محققان رابطه تنگاتنگی را بین قرار گرفتن در زیر دوش آب سرد و افزایش گلوتاتیون کشف نموده اند. گلوتاتیون اسید آمینه ای است که قدرت سیستم ایمنی بدن شما را افزایش داده و بدن را در برابر انواع مختلف سموم مقاوم نموده و علاوه بر این، با عواقب نا خوشایند استرس نیز مبارزه می کند.

  1. دوش آب سرد به داشتن پوستی بهتر کمک می کند

متخصصان پوست دائما بر روی این موضوع تاکید دارند که آب گرم، روغن های اسانس ضروری را از روی پوست شما می زداید و لذا باعث خشکی و خارش پوست خواهد شد. بنابراین با چند بار دوش آب سرد در هفته، به راحتی می توانید التهاب پوست را کاهش داده و از شکنده شدن و آسیب رسیدن به موهایتان جلوگیری نمایید.

  1. دوش آب سرد باعث بهبود سریع گرفتگی عضلات بدن می شود

ورزشکاران، از قهرمانان دوی سرعت گرفته تا بازیکنان NFL، مدت کوتاهی پس از بازی در حمام یخ می خوابند تا درد عضلانی ناشی از گرفتگی عضلات خود را کاهش دهند.

همین اصل برای کسانی صدق می کند که می خواهند خستگی یک هفته ی کاری پر مشقت و پر از استرس را از بدنشان خارج کنند. در واقع دوش آب سرد به کارمندانی که در فضاهای پر استرس کار می کنند و کارگرانی که فعالیت بدنی زیادی دارند کمک می کند تا خستگی عضلانی خود را از بدن بزدایند.

  1. دوش آب سرد باعث بهبود خلق و خو می شود

محققان دانشگاه ویرجینیای معتقدند که دوش آب سرد می تواند افسردگی را از بین ببرد. آن ها مطالعه ی خود را با انجام آزمایشی که شامل یک دوره ی پنج دقیقه ای افت تدریجی دمای آب (برای ایجاد شوک آب سرد، که کمی ناخوشایند است)، و سپس دو تا سه دقیقه دوش گرفتن در آبی با دمای ۵۲ درجه سانتی گراد بود تکمیل نمودند.

در انتهای این آزمایش، محققان به این نتیجه رسیدند که: “انتظار می رود یک دوش آب سرد پالس های الکتریکی زیادی را از انتهای عصب محیطی به مغز ارسال می کند، که می تواند منجر به ایجاد اثرات ضد افسردگی شود.”

بعد حمام چی به صورت و بدنمون بزنیم؟

7 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

روتین مراقبت پوست بعد از استحمام یکی از مهم ترین مواردی است که کمتر کسی به آن توجه می کند. اگرچه استراحت بعد از حمام می تواند چیز خوشایندی باشد، اما اگر دوست دارید پوستی جوان و شاداب داشته باشید، مراقبت از پوست خود بعد از حمام کاری ضروری است.

چرا مراقبت از پوست بعد حمام مهم است؟

مراقبت از پوست دقیقا به مهمی از لوازم آرایشی است و داشتن پوست طبیعی، خشک یا چرب هیچ تاثیری در آن ندارد. شما باید یاد بگیرید که حتی پس از دوش گرفتن و حمام کردن از پوست خود مراقبت کنید تا به پوست خود آسیب نرسانید.

12 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

مراحل روتین مراقبت از پوست صورت بعد حمام

درست است که استراحت بعد از دوش گرفتن خوب است، اما توصیه می کنیم اولین گزینه بعد از دوش گرفتن، استفاده از محصولات روتین مراقبت پوست باشد. روتین مراقبت از پوست شامل مراحلی است که هر یک به تغذیه قسمتی از پوست می‌‎پردازد.

.پوست خود را با نوازش و به آرامی خشک کنید و حوله را محکم روی بدن خود نکشید

10 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

مطمئناً شما وقتی پوست تان را با حوله نرم مالش می دهید حس خوبی دارید ، اینطور نیست؟ اما شما نباید این کار را انجام دهید . این حرف متخصصان مراقبت از پوست می باشد. در عوض ، شما باید حوله را خیلی آهسته روی بدن خود بکشید تا پوستتان را خشک کنید. مالیدن بیش از حد روی پوست ، به ویژه قسمت های ظریف ، بسیار ناخوشایند است و می تواند مناطق تحریک شده یا آسیب دیده ای را برای شما به وجود آورد. به آرامی و با نوازش پوست خود را خشک کنید . با این کار می توانید تمام بدن خود را نگاه کنید و احساسی عالی داشته باشید.

روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

 

مرحله یک: استفاده از ماسک صورت

یکی از کارهایی که در راستای روتین مراقبت از پوست ما در حمام انجام می دهیم استفاده از اسکراب صورت و محصولات مشابه برای از بین بردن آلودگی ها و سلول های مرده پوست است. به همین دلیل بهتر است برای اولین قدم از روتین مراقبت از پوست صورت بعد از حمام از ماسک ورقه ای استفاده کنید; چراکه اکنون منافذ پوست باز هستند و آماده دریافت مواد مغذی!

آیا شما هر روز حمام به حمام میروید؟ چرا از تونر بعد از حمام برای پاکسازی و تغذیه پوست خود استفاده نکنید؟ از ماسک صورت هر هفته برای پوست صورت استفاده کنید.

از یک ماسک ورقه ای برای تقویت اثر مرطوب کنندگی برای سلامت پوست استفاده کنید، سعی کنید اثرات سفت کننده روی پیشانی، صورت، گردن و دستان خود داشته باشید

مرحله دوم: استفاده از سرم پوست

سرم‌های صورت مانند مرطوب‌کننده‌ها عمل می‌کنند، اما کارایی بیشتری دارند و می‌توان آن‌ها را در نواحی مختلف پوست استفاده کرد. آنها همچنین غلظت بیشتری دارند که نتیجه بهتری روی پوست دارد.

000 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

مرحله سوم: استفاده از مرطوب کننده

00 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

مرطوب کننده های پوست نه تنها پوست شما را هیدراته نگه می دارند، بلکه به جلوگیری از تبخیر سرم ها روی پوست نیز کمک می کنند. مرطوب کننده را به بمالید و اجازه دهید تا مرطوب کننده ۱ تا ۲ ساعت روی پوست شما بماند تا به آرامی جذب شود.

مرحله چهارم: استفاده از بالم لب

اگر لب های شما خشک است، لازم است از بالم لب مناسب استفاده کنید تا آبرسانی شود. لب ها ممکن است ترک خورده و قرمز شوند که استفاده از بالم لب مناسب به شما کمک می کند تا از این مشکل جلوگیری کنید. داشتن لب‌های طبیعی و زیبا یکی از جذابیت‌های صورت شما محسوب می‌شود.

11 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

ماساژ روغنی بعد از حمام

بعد از پایان دوش گرفتن بهترین زمان برای ماساژ پوست با روغن‌های گرم است. البته این در صورتی است که فردی در کنار شما باشد تا این کار را برای شما انجام دهد. حتی اگر فردی برای ماساژ دادن در کنارتان نبود، خودتان دست به کار شوید.

قسمت‌هایی از پوست به آن دسترسی دارید ماساژ دهید. دست‌ها و پاها را با کمک روغن‌های گرم مانند روغن نارگیل و زیتون ماساژ دهید. حتما سعی کنید بعد از پایان حمام کف پای خود را با روغن زیتون خوب ماساژ دهید. این کار جلوی ترک ریز پاشنه پا را می‌گیرد.

سعی کنید بعد از اتمام ماساژ کف پا با کمک یک نایلون و جوراب، پاها را بپوشانید و ساعتی به آن فرصت دهید. بعد از مدتی شاهد تاثیرات شگفت انگیز این روش ماساژ خواهید شد و پوست نرم در پشت پاشنه پا خواهید داد داشت. جالب است بدانید که روغن زیتون جذب بافت پوست شده و می‌تواند بسیاری از امراض بدن را رفع کند.

 

8 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

 

 پوست گردن

یکی از نواحی حساس بدن که مانند پوست صورت حساس است، پوست گردن و بالای سینه است. این قسمت نسبت به پوست بدن حساسیت بیشتری دارد؛ پس در مراقبت از این نواحی دقت کنید. حتما برای خشک کردن این نواحی از حوله نرم و لطیف استفاده کنید. مراقب باشید که دچار جوش و حساسیت نشود.

پوست گردن و سینه در صورت خشکی دچار چروک، لک و جوش می‌شود. این ناحیه از بدن ذخیره خونی بالایی ندارد؛ به همین دلیل پوستی حساس و نازک دارد. همچنین اگر دچار آسیب شود، این آسیب تا مدت‌ها به طول می‌انجامد. پس جوش‌های قرمز و سیاه گردن و سینه را با پنهان کردن زیر لباس فراموش نکنید.

حتما بعد از پایان دوش گرفتن از نرم کننده مرطوب کننده، آبرسان و لوسیون های صورت و بدن برای این نواحی استفاده کنید. بهتر است بعد از جذب نرم کننده، روی پوست گردن و سینه را با کمک کرم ضد آفتاب به صورت پوشش دهید. با این کار تحریک پذیری آن را کاهش می‌دهید.

 

 جوش‌ها را فراموش کنید

بعد از اینکه دوش می‌گیرید، پوست با رطوبت زیادی مواجه می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که جوش‌های صورت و بدن بیشتر از قبل خودنمایی کنند. شاید وسوسه شوید که جوش‌ها را بترکانید. به شما توصیه می‌کنیم که از این کار خودداری کنید. تحریک کردن پوست با ناخن و دست آسیب جدی به پوست وارد می‌کند. این تحریک پذیری بعد از خروج از حمام بیشتر است. اگر به این کار عادت دارید، تنها راه این است که این عادت را ترک کنید.

ترکاندن و تحریک جوشهای سر سیاه و قرمز باعث تغییر رنگ پوست در آن قسمت از صورت و بدن می‌شود. این تغییر رنگ، لکه و یا زخم تا مدت‌ها و گاهی تا همیشه بر روی پوست باقی می‌ماند. اجازه بدهید جوش زمان رشد خود را طی کند. بعد از مدتی جوش خود به ‌خود خشک شده و از بین می‌رود. فقط کمی صبر نیاز دارید. پس صبر کنید.

 

 

 

ادکلن و عطرها

4 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

بعد از دوش گرفتن منافذ پوست بدن بازتر می‌شود. این اتفاق جنبه‌های خوب و  بدی برای پوست خواهد داشت. اتفاق مثبت برای باز بودن منافذ پوست این است که به خوبی سرم و لوسیون های آبرسان جذب به صورت و بدن می‌شود. در نتیجه بعد از چند هفته شاهد پوستی شاداب، روشن و زیباتر خواهید بود.

اما اتفاق بد و منفی این است که پوست تحریک پذیر می‌شود. در این شرایط از عطرهای مصنوعی و شیمیایی، اکلیل و رنگ‌ها خیلی زود جذب پوست بدن و صورت می‌شوند. پس سعی کنید بعد از حمام  ادکلن نزنید. کمی به پوست فرصت دهید. با استفاده از مواد شیمیایی تحریک پذیری پوست را به شدت بالا می‌برید و بعد از مدتی پوست دچار حساسیت خشکی و آسیب خواهد شد.

 

 با موخوره خداحافظی کنید

یک راهکار ساده برای داشتن موهای سالم، شاداب و پرپشت روغن زدن به موها است. بعد از دوش گرفتن و خشک کردن موها، روغن نارگیل و یا زیتون به موهای خود بزنید. این روغن‌هایی گرم تاثیر بسیار خوبی روی سلامتی پوست، مو و بدن دارند. مهم‌ترین کاری که روغن نارگیل یا زیتون روی موی شما انجام می‌دهد، این است که جلوی موخوره را می‌گیرد. بعد از حمام بیشتر در معرض خشک شدن و حساسیت هستند. اما استفاده از روغن مانع خشک شدن مو می‌شود. بهتر است نوک موها را کاملا با روغن نارگیل آغشته کنید تا جلوی موخوره را بگیرد.

 

6 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

 

 روش درست شانه کردن موها

همان‌طور که می‌دانید شانه کردن موها در حمام باعث ریزش موها می‌شود. پس بهتر است بعد از خروج از حمام این کار را انجام دهید. اما حتما مراقبت‌های لازم را رعایت کنید. اجازه دهید که موها کاملا خشک شوند و بعد آن‌ها را شانه کنید. شانه کردن موهای خیس باعث شکسته شدن و ایجاد موخوره در آن‌ها می‌شود.

موهای خیس چربی کمی در کف سر دارند؛ در نتیجه شانه کردن آن‌ها ریزش موها را افزایش می‌دهد. بهتر است که شانه کردن را به چند ساعت بعد از حمام موکول کنید. به یاد داشته باشید که یکی از زیبایی‌های همه ما موها هستند. مراقبت از موها به معنای مراقبت و محافظت نیمی از زیبایی‌های پوست و بدن است.

 

سرم برای موهای حساس و خشک

موهای خشک و وزوزی بیشتر از موهای لخت و نرم حساس هستند. بهتر است بعد از گرفتن آب اضافی موها با کمک سرم مو از آن‌ها مراقبت کنید. محصولات مراقبتی موها و سرم مو، خوش حالتی را برای موهای شما ایجاد می‌کنند.

اگر میخواهید روش درست مراقبت از مو را بدانید به  مطلب روش ههای مراقبت از مو صفر تا صد مراجعه کنید.

 

15 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

 

 بعد از حمام چگونه موها را خشک کنیم؟

بعد از پایان حمام باید موها را خشک و آبگیری کرد. برای این کار بهتر است یک حوله نازک و یا پارچه نخی استفاده کنید. موها را درون پارچه و حوله نازک بپیچید و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سعی کنید با خشونت و شدت آن‌ها را خشک نکنید. بعد از حمام موها حساس‌تر می‌شوند. اگر با خشونت موها را خشک کنید ممکن است بعد از مدتی موها شکسته و یا دچار موخوره شود.

علاوه بر آن سعی کنید برای خشک کردن موها از سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید. این وسایل تحریک‌پذیری موها را بیشتر می‌کنند. اما اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که بدون سشوار کردن موها دچار سردرد می‌شوید، این کار را انجام دهید. فقط مواظب باشید که از دمای ملایم سشوار را استفاده کنید.

15 1 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

کف پاها را فراموش نکنید

کف پا را فراموش نکنید. اگر از کرم پا مناسب استفاده نکنید، پوست پای شما بسیار خشک و زبر می شود. یک لوسیون بدن مناسب یا صابون بدن ملایم را انتخاب کنید تا با روتین معمول حمام شما ترکیب شود.

13 روتین مراقبت از پوست و مو در حمام و بعد از حمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

سبد خرید
فروشگاه
سایدبار
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من